سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفت و گو با اکو رسانه: بیش از ۷۰ میلیارد تومان قرارداد هوشمندسازی جاده‌‌های کرمان منعقد شده است

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان گفت: از آنجا که فعالیت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کرمان در نظارت بر راه‌های جاده‌ای و بهره برداری از آنان در استان خلاصه می‌شود بر همین اساس در مباحث مربوط به روکش آسفالت و هوشمندسازی راه‌های استان و نیز آموزش عمومی مردم استان اقدامات گوناگونی صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان:
بیش از ۷۰ میلیارد تومان قرارداد هوشمندسازی جاده‌های استان کرمان نیز منعقد شده و در حوزه نگه داری و حفاظت از راه‌ها نیز رتبه استان کرمان در ۸ ماهه اخیر نیز در کشور، اول بوده است.

دکتر علی عبداللهی:
با وجود این واقعیت که شبکه حمل و نقل و جاده‌ای استان کرمان یکی از شریان‌های اصلی جریان ترانزیتی ایران محسوب می‌شود اما میزان اعتبارات تخصیص یافته به این استان هم به لحاظ ملی و هم استانی به قدری محدود است که تکاپوی انجام کار را به شدت کند کرده است.

دکتر علی عبداللهی در گفت و گو با خبرنگاراکورسانه ضمن بیان مطلب در خصوص عملکرد و اقدامات این اداره کل گفت:
از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۹۱ کیلومتر روکش آسفالت گرم را در شبکه راه‌های استان کرمان انجام شده است و ۴۱۵ کیلومتر آسفالت رگلاژی در ۸ ماهه نخست سال انجام شده و ۲۰۲ کیلومتر آسفالت ریزی حفاظتی هم در جاده‌های استان کرمان انجام شده است و عملیات اجرایی بیش از ۷ کیلومتر فوکسیل نیز در معابر عمومی شهر کرمان صورت گرفته است.

وی افزود : از سویی حدود ۳۹۵ هزار متر مربع نیز طی ۸ ماهه اخیر لکه گیری و پر کردن چاله‌ها در استان کرمان صورت گرفته است و ۲۶۸ هزار متر مربع درزگیری آسفالت در راه‌های استان کرمان انجام شده است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد : در اقدامی دیگر نیز بیش از ۷۰ میلیارد تومان نیز قرارداد هوشمندسازی جاده‌‌های استان کرمان نیز منعقد شده است و در حوزه نگه داری و حفاظت از راه‌ها نیز رتبه استان کرمان در ۸ ماهه اخیر نیز در کشور، اول بوده است.
دکتر عبدالهی در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود این واقعیت که شبکه حمل و نقل و جاده‌ای استان کرمان یکی از شریان‌های اصلی جریان ترانزیتی ایران محسوب می‌شود اما میزان اعتبارات تخصیص یافته به این استان هم به لحاظ ملی و هم استانی به قدری محدود است که تکاپوی انجام کار را به شدت کند کرده است.
وی تاکید کرد : در این راستا و در یک شرایط ویژه برای کریدور ارتباطی تهران-بندرعباس فقط در مرز استان کرمان در حاجی آباد تا سیرجان، شهربابک تا انار و مهریز در مرز استان یزد ۲ قرارداد برای اولین بار در تاریخ استان کرمان در حوزه بهسازی این کریدور به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان بسته‌ایم که شامل روکش آسفالت و بهسازی می‌شود که سهم استان کرمان حدود ۶۰۰ کیلومتر رفت و برگشت جاده‌ای است. که تازه شامل ۲۰۰ کیلومتر از این مجموع ۶۰۰ کیلومتر می‌شود و همین امر موید هزینه‌های سرسام آور راه سازی در کشور است و ما نیز در عین کمبود شدید منابع همچنان در حال محافظت از راه‌های استان کرمان در سطحی هستیم که در کشور رتبه نخست را از آن خود کرده‌ایم.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کرمان در پایان گفت: در بحث رفع نقاط حادثه خیز نیز از ۳۰ نقطه حادثه خیز مصوب کشوری که در سال ۱۴۰۰ احصا شده و قرار بود که تا انتهای سال ۱۴۰۳ برطرف شوند، ۱۳ نقطه را با اعتباری بالغ بر یک همت به اتمام رساندیم و ۱۷ نقطه دیگر هم قراردادهایش بسته شده و در حال انجام هستند و حدود ۵۰ درصد کار مرتفع سازی این ۱۷ نقطه نیز انجام شده و سعی‌‌مان این است که تا همان دستور زمانی ۱۴۰۳ کار تمام شود ولی ما به همین ۳۰ نقطه هم اکتفا نکردیم و حدود ۳۰۰ نقطه حادثه پذیر هم با استفاده از ماشین آلات راهداری خودمان را در سطح استان کرمان مرتفع کرده‌ایم.

# آشنایی با سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کرمان:
دکتر علی عبداللهی از ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ حکمش را به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کرمان دریافت کرده است. وی در طول ۲۰سال اخیر نیز به عنوان مدیر امور ترافیکی و ایمنی و حمل و نقل هوشمند و نیز مدیریت فنی و نظارت بر امور راه‌ها و نیز مدیریت بهره برداری از راه‌های روستایی استان کرمان فعالیت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو