به گزارش حبرنگارپایگاه خبری اکورسانه؛ “حسین نورعلیوند” با اعلام این خبر افزود: این افراد با مراجعه به مراکز مشاوره حضوری اعم از دولتی و غیر دولتی و مرکز صدای مشاور بهزیستی به شماره ۱۴۸۰ خدمات مشاوره ای مورد نیاز را دریافت کردهاند.
وی تعداد تماس گیرندگان با صدای مشاور را بیش از هفت هزار نفر عنوان و گفت: مابقی این افراد به مراکز مشاوره حضوری مراجعه داشته اند.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام عمدهترین و بیشترین علت مراجعه و تماس با این مراکز را به ترتیب اولویت اختلافات زناشویی، خانوادگی، تربیت کودک، اعتیا عنوان و گفت: عمده مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره خانم و به تعداد ۷۰درصد هستند.
وی اضافه کرد: این خدمات از طریق ۳۱ مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی و خط تافنی صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ که همه روزه از ساعت هشت الی ۲۴ آماده پاسخگویی و ارایه مشاوره به تماس گیرندگان است، ارایه شده است.
وی با ذکر اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مرکز مشاوره نسبت به سال ماقبل آن حدود ۲۰درصد افزایش یافته گفت: فرهنگ مشاوره باید بیش از پیش بین مردم نهادینه تا با ارایه خدمات لازم زمینه ارتقا سطح سلامت روان مردم بیش از پیش در جامعه فراهم شود. نورعلیوند یادآور شد: همچنین به منظور حمایت مالی از خانواده های نیازمند برای فراهم کردن زمینه سهولت در انجام مشاوره، از طریق یاری برگ با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال از ۲۵۰نفر حمایت مالی شده است.
وی گفت: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینههای مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی و غیره به عموم مردم ارائه خدمت می کند.