این شرکت در سال ۲۰۲۳ رقمی حدود ۲۳۸ میلیارد دلار یا معادل با ۷۷ درصد از تمام درآمد خود را از بخش تبلیغات تأمین کرده است. به گزارش پیوست، وزارت دادگستری از دادگاهی که در ماه اوت رأی به انحصارگرایی گوگل در بازار جستوجو داد، میخواهد تا تمهیداتی پیرامون هوش مصنوعی و سیستم عامل اندروید نیز در حکم خود در نظر بگیرد.
گوگل به درگاه اصلی دسترسی به اینترنت تبدیل شده است و تا حد زیادی از طریق مرورگر کروم بخش تبلیغات را نیز تحت کنترل خود دارد. این مرورگر که معمولاً از موتور جستوجوی گوگل استفاده میکند، اطلاعات زیادی را در اختیار بخش تبلیغاتی گوگل میگذارد و حدود دوسوم از بازار مرورگرهای جهان را تحت سلطه خود دارد.
Post Views: ۴۲