اکو رسانه

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خبر داد :۱۴ درصد جمعیت گلستان ، سالمند ، معلول و جانباز هستند

گردهمایی مناسب سازی شهرهای گلستان با حضور مدیر کل و کارشناسان دفتر امور شهری و شوراها و کارشناسان دفتر فنی استانداری و اداره کل بهزیستی ، مشاورین شهرداران در امور معلولین و کارشناسان مناسب سازی ادارات بهزیستی شهرستان ها برگزار شد

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه جامعه هدف برای مناسب سازی شهرها، معلولین، سالمندان و جانبازان هستند ، گفت: ۲۲۴ هزار سالمند ، ۵۷ هزار معلول که بیش از ۹ هزار نفر آنان نابینا یا کم بینا هستند و بیش از ۱۳ هزار جانباز در استان زندگی می کنند که ۱۴ درصد جمعیت استان (از هر ۷ نفر ، یک نفر) را شامل می شوند.

مهندس سید محسن حسینی افزود: علیرغم این درصد بالا ، ولی این عزیزان در سطح جامعه دیده نمی‌شوند، زیرا امکان لازم برای تردد آنان در استان کافی نیست و نمی توانند به تنهایی و بدون کمک افراد دیگر در شهر و روستایی که مناسب سازی نشده است از خانه خارج شوند ، کارهای روزمره خود را در ادارات و بازار پیگیری کنند ، مشارکت اجتماعی داشته باشند ، در شهر قدم بزنند ، و از پارکها ، مساجد و مراکز دلخواه خود استفاده نمایند، لذا مجبورند در خانه بمانند.

وی در خصوص اهداف این گردهمایی گفت: هدف اول، مناسب سازی ساختمان شهرداری ها، هدف دوم، مناسب سازی شهری و پیاده رو ها و هدف سوم ، نظارت بر ساختمان های عمومی در پروانه ساخت و پایان کار است. ضمن اینکه پیگیری برای منظور شدن اعتبارات مناسب دولتی و نیز سهم مناسب در بودجه شهرداری ها باید انجام شود.

مهندس حسینی افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای شهرداران ، معاونان ، مشاوران و کارشناسان مرتبط در شهرداریها و کارشناسان نظام مهندسی ساختمان ضروری است و دنبال خواهد شد.

گفتنی است در این گردهمایی موضوعات قابل پیگیری برای مشاورین شهرداران توسط احمدرضا عامریان مشاور استاندار در امور معلولین و ابراهیم جمالی نسب کارشناس دفترفنی ارائه شد و همچنین رامبد رضاپور عضو انجمن جسمی و حرکتی استان در خصوص ضوابط مناسب سازی و آزاده فرخی کارشناس اداره کل بهزیستی در خصوص اشکالات موجود در ساختمان شهرداری ها بر اساس چک لیست، مطالبی ارائه نموده و تعدادی از شرکت کنندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021