این کاهش تولید به زبان عدد نشان میدهد ایران خودروییها در تابستان امسال به نسبت فصل قبل حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه کمتر پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. اوضاع تولید گروه پژو وقتی بدتر میشود که آمار تولید این گروه خودرویی در مرداد سال جاری در کف تولید ۶ ماهه قرار گرفته است. آبیهای جاده مخصوص در دومین ماه تابستان ۱۴۰۳ تولید حول و حوش ۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع پژو را در کارنامه خود ثبت کردند.
این تیراژ تولید در مرداد امسال حتی از تولید فروردین سال جاری پژو نیز کمتر بوده است. به گزارش اقتصادنیوز، خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ تولید نزدیک به ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع پژو را تجربه کرد.
کاهش تیراژ تولید پژو آن هم در شرایطی که این گروه خودرویی در صدر علاقهمندی بازار خودرو قرار دارد به نوعی اعصاب بازار را به هم میریزد. متقاضیان به دنبال محصولات ایران خودرو با برند پژو هستند اما کاهش تولید، جاده عرضه انواع پژو را باریک میکند. فروشندگان نیز در این شرایط یا از فروش پژوهای در اختیار خود امتناع میکنند یا قیمتهای نجومی برای واگذاری خودروی در اختیار خود از مشتریان طلب میکنند.
بخش عمدهای از دلیل کاهش تیراژ گروه پژو در تابستان ۱۴۰۳ را باید در حذف خانواده پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرو جستوجو کرد. آبیهای جاده مخصوص آخرین پژو پارسها را در بهار تولید کردند و به رقم درخواست متقاضیان این خانواده خودرویی را به موزه فرستاد. به نظر میرسد زیان دهی ایران خودرو روی این محصول، مدیران ایران خودرو را مجاب کرد که تولید پژو پارس را متوقف کنند. البته قدیمی بودن پلتفرم پژو پارس و تکلیف به ارتقای استانداردهای خودرویی از سوی سازمان ملی استاندارد در حذف پژو پارس از چرخه تولید بیتقصیر نبود.