* نخست بفرمایید سابقه آموزشگاه شما چند سال است؟
بنده حدود ۱۵سال است که آموزشگاه دارم.
* سطح آموزش مراقبت زیبایی در ایران نسبت به سطح جهانی و بینالمللی چه تفاوتی دارد و باید چه کاری انجام دهیم تا به آن درجه برسیم؟
تفاوت زیادی دارد. آموزش در خارج از کشور به صورت دانشگاهی است اما متاسفانه در ایران، آموزشگاههای ما به درستی تدریس نمیکنند و حتی خود آنها هم اطلاعات و مهارت کافی ندارند. مربیانآموزش آکادمیک ندیده و صرفا با داشتن مدرک، شروع به آموزش میکنند. البته همه آموزشگاهها به این شکل نیستند.
* در این رابطه اگر رییس سازمان فنی و حرفهای بودید، چه برنامهریزی میکردید که آموزشگاهها، از نظر آکادمیک و علمی، سطح بالایی داشته باشند؟
در ابتدا حتما برای مربیان، مدیران و موسسان، کلاسهای آموزشی میگذاشتم. اگر مبالغ آموزش زیاد باشد، این افراد شرکت نمیکنند، به همین علت، با هزینه پایین، کلاس آموزش برگزار میکردم تا آپدیت و به روز شده و متوجه شوند که آیا در سطح تدریس هستند یا خیر. موضوع تدریس با کار، بسیار متفاوت است و برخی افراد کار حرفهای انجام میدهند اما قدرت انتقال مفاهیم را ندارند و نمیتوانند مدرس خوبی باشند.
* سطح کیفیت لوازم آرایشی مورد استفادهدر سالنهای زیبایی یا آموزشگاه شما، چگونه است و آیا تولیدات داخلی میتوانند همتراز تولیدات جهانی باشند؟
پیش از تحریمها شرایط خوب بود و کمپانیها محصولات بهتری به ما ارائه میکردند اما پس از تحریمها، کیفیت بسیار افت کرده و مواد ضعیف شده است. در مواردی مانند رنگ مو و پودرهای دکلره، آمونیاک بسیار زیاد شده و در کار ما تاثیر منفی دارد.
از نظر کار و حرفه، ما ایرانیها سطح بسیار بالاتری نسبت به خارج داریم چون با بدترین و بیکیفیتترین مواد کار میکنیم و بهترین نتیجه را ارائه میدهیم اما اگر کیفیت محصولات و تولیدات داخلی افزایش پیدا کند، بسیار خوب است. کمپانیهای خوب، مثل لورال و شوارتسکوف، همه از ایران رفتهاند و دورههای آموزشی که در گذشته برگزار میشد، دیگر برگزار نمیشوند. شرکت لورال، محصولی به نام کالر استودیو تولید میکنند که نسبت به محصولات دیگر، کیفیت بهتری دارد. متاسفانه اکنون مواد کیفیت مناسبی ندارند. قبل از تحریمها، روند، پیشرفت خوبی داشت اما در حال حاضر، افت شدیدی دارد.
* نقش رسانهها و خبرگزاریها در کمک به آموزشگاههای مراقبت زیبایی چیست؟
به صورت کلی، نقش رسانهها و فضای مجازی بسیار خوب است و میتوانند کمککننده باشند. مردم بیشتر به فضای مجازی علاقهمند هستند و رنگ و لعاب فضای مجازی، برای آنها جذابیت دارد و استقبال میکنند.