اکو رسانه

امین سراجی کرمانی، مدیر آموزشگاه امیدوار(دکتر برد) : هر زمان تورم زیاد شود، هنرجویان برای آموزش نمی‌آیند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند استان تهران گفت‌وگویی اختصاصی انجام دهیم. توجه شما را به مصاحبه با امین سراجی کرمانی، مدیر و موسس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای امیدوار (دکتر برد) جلب می‌کنیم:

* بزرگ‌ترین مشکل در حوزه کاری شما چیست؟

در سراسر کشور با توجه به منطقه، مشکلات فرق دارد؛ بیشترین چالش ما هزینه‌های محل آموزشگاه و خدمات است. هنرجویان، ورودی و خروجی ماهستند؛ پس هر زمان تورمی پیش بیاید ما در بخش ورودی دچار آسیب می‌شویم و هر زمان تورم زیاد شود، هنرجویان برای آموزش مراجعه نمی‌کنند. انسان همیشه دوست دارد آموزش ببیند و اگر مشکل گرانی پیش بیاید، باعث دلسردی می‌شود و این تورمی که در هزینه‌ها ایجاد می‌شود باعث آسیب به آموزشگاه‌ها می‌شود.

*اگر شما مسئول سازمان فنی و حرفه‌ای بودید چه برنامه‌ای داشتید؟

مدیریت بسیار سخت است. من در ابتدا کارمند بودم و یک دیدگاه داشتم ولی بعدها در کار مدیریتی، با چالش‌های بیشتری مواجه شدم. فنی و حرفه‌ای زیر نظر سازمان جهانی کار است و ۱۸۰ کشور مدرک فنی و حرفه‌ای را قبول دارند. با این حال هنوز بخشی از قوانین این حوزه قدیمی است ولی در حال حاضر در حال آپدیت شدن است. در کشورهای دیگر مدرک این حرفه با مدارک دانشگاهی معادل‌سازی می‌شود. باید این حوزه با نهادها برای کار بیشتر هماهنگ‌سازی شود. در رشته پزشکی طرح کادی وجود دارد و افراد بعد از اتمام‌ دوره به کار می‌رسند ولی در این حوزه در دانشگاه یا در فنی و حرفه‌ای باید اول به سختی بازار کار را پیدا کنیم. خدمات ما با انسان‌ها در ارتباط است و باید بررسی عمیق شود.

* اهمیت رسانه در کمک به حل این مشکلات چیست؟

نقش رسانه بسیار مهم است و تبلیغات در این حوزه اهمیت بالایی دارد و با یک معرفی خوب می‌توانیم به راحتی مطرح شویم.

* توصیه شما به جوانانی که وارد عرصه کار می‌شوند، چیست؟

جوانان باید کار و تلاش کنند. درد دل من با جوانان است. من با جوانان زیادی سروکار دارم و از شرکت تا مجموعه آموزشی ما بیشتر با جوانان برخورد داریم. جوانان باید تلاش زیادی در کار داشته باشند. از پایه‌های درست کار، خلاقیت، صبر و تلاش و همچنین افزایش اطلاعات تخصصی، مهارتی و مدیریتی است. یکی دیگر از پایه‌های خلاقیت، خودشناسی است که شخص باید خود را بشناسد که چه مهارت‌هایی دارد و در چه محیطی بزرگ شده است و چه شاخصه اخلاقی دارد و این که صبور و پرتلاش باشد و دنبال ضعف‌هایش برود و آنها را پوشش دهد. همه ما در محیطی که به دنیا می‌آییم یا هوشی که داریم جبر است و مشکلاتی را پشت سر می‌گذاریم که باعث موفقیت در آینده می‌شود ولی اگر در گذشته بمانیم، همیشه دچار مشکل می‌شویم. همواره باید امید داشته باشیم.

در پایان یادآور می‌شوم من رشته ریاضی فیزیک را در دبیرستان حکمت تیزهوشان خواندم که بسیاری از بزرگان و وزیران در این دبیرستان تحصیل کردند. در دانشگاه نیز همانند پدر و مادرم که کارمند بودند، من هم تدریس می‌کردم.

شماره تماس: ۸۸۹۷۰۰۷۱و۰۲۱۸۸۹۷۰۰۱۷

نشانی: خیابان انقلاب _ تقاطع خیابان قدس و خیابان بزر گمهر _ جنب دانشگاه تهران _ پلاک۱۱۰_طبقه ۳.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021