
سهم هر دسته اپلیکیشن از مجموع تعداد نصبها
در بین دستههای مختلف اپلیکیشن، بالاترین میزان نصب با نرخ ۲۱.۸۵ درصد به دسته «کسبوکار» اختصاص یافته و پس از آن دسته «مالی» با میزان ۱۴.۵۰ درصد در جایگاه دوم است. پس از این دو دسته، دستهبندیهای «ابزار» با ۱۲.۸۹ درصد، «سیر وسفر» با ۱۱.۴۸ درصد، «سرگرمی» با ۹.۰۷ درصد، «شبکههای اجتماعی» با ۷.۹۹ درصد، «بهرهوری» با ۳.۷۶ درصد، «سلامت» با ۱.۷۰ درصد، «آموزشی» با ۱.۲۸ درصد، «نقشه» با ۱.۰۲ درصد، «سبک زندگی» با ۰.۹۸ درصد و «کتاب» با ۰.۶۱ درصد در جایگاههای بعدی قرار دارند.

سهم هر دسته از مجموع تعداد کاربران فعال روزانه
طبق گزارش منتشرشده، اپلیکیشنهای حوزه «مالی» در سال ۱۴۰۲ با میزان ۲۶.۳۰ درصد بیشترین کاربر فعال روزانه را داشتهاند. پس از حوزه مالی، اپلیکیشنهای «ابزار» با ۱۹.۸۰، اپلیکیشنهای «نقشه» با ۱۶.۶۵ درصد و اپلیکیشنهای «کسبوکار» با ۱۲.۷۷ درصد بیشترین تعداد کاربر فعال روزانه را داشتهاند. کاربر فعال روزانه کاربری است که در طول یک روز حداقل یک بار اپلیکیشن را باز کرده است.

در قسمتی دیگر از گزارش متریکس به نصب تعداد بازی و نوع بازهایی که کاربران بیشترین تعامل با آنها را داشتهاند پرداخته است.
میزان تعامل کاربران با بازیهای مختلف
اپلیکیشن بازیهای «ورزشی» در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۱۶ سشن در روز بیشترین تعداد سشن را ثبت کرده است. از سوی دیگر بیشترین میانگین زمان تعامل در هر سشن متعلق به بازیهای استراتژیمحور بوده که برای هر سشن میانگین ۱۱ دقیقهای را ثبت کرده است.

سهم هر دسته بازی از مجموع تعداد نصبها
این گزارش نشان میدهد بازیهای «تفننی» با ۴۶.۴۱ درصد در رده نخست تعداد نصب قرار دارد. پس از آن بازهای استراتژی با ۱۶.۸۳ درصد در جایگاه دوم، بازیهای کلمات با نرخ ۱۲.۹۶ در جایگاه سوم، بازیهای رانندگی با ۱۲.۱۰ در جایگاه چهارم، بازیهای شبیهسازی با ۵.۴۶ درصد در جایگاه پنجم و بازیهای ورزشی با ۲.۲۰ درصد در جایگاه ششم قرار دارند.

سهم هر دسته از مجموع کاربران فعال روزانه
بازیهای تفننی در این قسمت هم جایگاه نخست را با ۴۲.۴۹ درصد به خود اختصاص دادهاند. پس از آن بازیهای کلمات با ۳۷.۳۶ درصد در جایگاه دوم کاربران فعال روزانه قرار دارد. بازیهای استراتژی با ۸.۹۳ و بازیهای شبیهسازی با ۳.۴۶ درصد در جایگاه سوم و چهارم این جدول قرار دارند.

در قسمتی دیگر از گزارش به توزیع جغرافیایی کاربران اشاره شده و نشان میدهد چه استانهایی بیشترین تعامل را با اپلیکیشنهای برنامه و بازی داشتهاند.
توزیع جغرافیایی کاربران ایرانی در استفاده از اپلیکیشنهای موبایلی
بر اساس نمودار منتشرشده استان تهران با سهم ۴۰ درصدی از کل آمار تعداد نصب اپلیکیشنها در صدر جدول ایستاده است. پس از آن استانهای اصفهان، فارس، خوزستان و خراسان رضوی در رتبه دوم قرار میگیرند (هر کدام حدود هفت درصد از کل نصبها را تشکیل میدهند).

منبع: تجارت نیوز