با وجود از سرگیری حرکت کشتی های مرسک این شرکت در بیانیه خود تاکید کرده: “خطر کلی هنوز در منطقه مرتفع نشده است” و در صورت وجود نگرانی های امنیتی بیشتر این شرکت دوباره مسیرهای دیگری را جایگزین دریای سرخ خواهد کرد.
مسیرهای دیگر اشاره به دور زدن قاره آفریقا از طریق دماغه امید نیک است که ۱۴ هزار کیلومتر مسیر کشتیرانی بین المللی را دورتر می کند و هزینه های حمل و نقل و بیمه را افزایش می دهد.
شرکت مرسک در بیانیه خود تاکید کرده که از روز یکشنبه (دیروز) تاییدیه ای از استقرار نیروهای دریایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در منطقه دریافت کرده تا اجازه دهد تجارت دریایی از طریق این منطقه عبور کند.
این شرکت گفته: “این خوشایندترین خبر برای کل صنعت و در واقع کارکرد تجارت جهانی است.”
در ادامه این بیانیه آمده است: “با ابتکار ائتلاف نگهبان رفاه، ما در حال آماده شدن هستیم تا به کشتیها اجازه دهیم ترانزیت از طریق دریای سرخ به سمت شرق و غرب را از سر بگیرند. ما در حال حاضر در حال کار بر روی طرحهایی برای نخستین کشتیهایی هستیم که ترانزیت را انجام دهند و این امر در اسرع وقت از نظر عملیاتی انجام شود.”/عصر ایران